- reijo.lahtonen@metsakoneet.fi
0400-241371
Esittely

EtusivuUutisetKoneetKeskustelu
Haku:
< Edellinen | Seuraava >


 

 


Karilaisen Lasse, Prosilva Oy - YLE TV haastattelussa. 

Lassen hihasta on revitty Jokeri, Ässä ja uusin tulokas - maailman ensimmäinen Hybridimoto. 

Yrittäjän on otettava riskiä

http://www.youtube.com/watch?v=nMr-HawdrLc

 

Arkadianmäen terveiset tilaisuuteen toivat Mauri Pekkarinen ja  Arto Pirttilahti

Metsä Groupin edustajat, koneyrittäjä ja konevalmistaja - sekä valtiovallan edustajat. Aika näyttää kuinka win-win-win tilanne toteutuu.

Hybridit kiinnostavat maailman ääriä myöden. Arjo Röntynen tilasi Chileen Lasse Karilaiselta uusia koneita puoli tusinaa. Yksinkappaleinkin kuulemma saa. 

Uutukaisen ja kauppojen kunniaksi oli aika skoolata

Keskisuomen pojat Arjo Röntynen (vas) ja Mauri Pekkarinen (oik) vaihtavat kuulumisiaan. Arto Pirttilahti (kesk) kuuntelee tarkkaavaisena.

Arjo tietää että matka Chilen metsäkonemarkkinoille on pitkä - ja välissä kivisiäkin pätkiä.

Nyt on aika juhlaan - ja varsinkin kun hiilijalanjälkikin lakkaa pölisemästä. 

Hybridi team -Chile

Metsä Group - tarralla varustettu Hybridimoto kiinnosti Metsätrans lehden Seppo Alakutsin lisäksi myös Koneyrittäjäliiton vantteraselkäistä Asko Piiraista. 

Näkymä hybridimotosta - tutun tuntuinen

Kääntyvä ohjaamo - hiljainen hybridi - tästä vielä kuullaan - olisiko vedon paikka - kenen hihnalta pullahtaa seuraava? ja minä vuonna?

Jämekin opettajat (vas ja oik) kuuntelemassa Hybridi Lassen kuulumisia. Toivolan Alpo (kesk)kuulolla

John Deeren osastolla oli historian siipien havinaa...

..ja tuore uutukainen

Kimmo Hietanen ja Hannu Hoppula vaihtoivat kuulumisia pitkästä aikaan.

Itse olen ollut molempien kavereiden kanssa huoltokeikalla - mukavia reissuja. 

Mielenkiintoista nähdä, joko seuraavassa metkossa tässäkin kohdalla on 1/3 pienempi diesel. Näinhän on, mikäli hybridi osoittautuu kilpailukykyiseksi. 

Karsina

Tällä tontilla kelpasi tepastella 

Komatsun näkemys uudesta ajokonekokoluokasta

Komatsu luottaa yleiskoneajatteluun hakkuilla

Konemiehet Kouvolan kupeelta kuulumisien vaihdossa.

Kalajutulta vaikuttava tarina liittyy kauppamiehen käteen: Hauki oli kiinni - pääsi irti, mutta yritin kädellä ottaa kiinni - jänne poikki. 
"kahdeksankiloinen" - jälkikäteen tuo paino herätti kysymyksiä... liekkö ollut kuormainvaaka käpälässä :)

Punakoneet hengähtämässä 

Antero ja tytöt 

Hieno osasto - kieltämättä

Komeassa rivissä - komeat koneet - komeaa haketta

Naapuritontin rivistö niin ikään ruodussa

Ajokonetta testattiin miestä muuttaen

No tuossa ei paljoa vanhaa ole jäljellä

Tänä kesänä on vettä riittänyt. Kuulin että esim Ähtärissä olisi ollut peräti seitsemän poutapäivää. 

 

Ponsse ja Komatsu - tontit vastakkain - olisipa mahtava saada koneet vierekkäin. Silloin nähtäisiin onko muita eroja kuin väri?

Upeaa metsää - ei ihan pahimmasta päästä karsia. Menisi kuulemma eväsrepullakin. 

Ecologin tontilla Markku "Viikinki" Illikaisen (toinen oik) mielipiteet kiinnostivat 

Työnäytöskoneet rivissä

Lahtosen Matti ajoi 590 "lokkia" ja välillä myös ajokonetta. 

Olisihan se jännä nähdä tällainen kone ja Ponsse, Deere ja Komatsu vierekkäin samalla palstalla. Löytyisikö urheiluhenkeä? 

Kuinka moni muistaa Moto GP kisan?  http://www.metsakoneet.fi/uutiset.php?sivu=20070507.html&q=motogb

 

Lokin työnäytös kiinnosti satapäistä yleisöä

Tällaisessa metsässä olisi mahtava laittaa koneet vierekkäin - näkisi onko niissä oikeasti eroja?

Peter Sirkka - valmiina vastaamaan Ecolog aiheisiin kysymyksiin

Liikkuvat koneet kiinnostavat

Koneet ja metsäala jaksavat kiinnostaa!

Pitkä ja kivinen tie

Tämän tien varressa järjestetään metsäkonetapahtumia jatkossakin

Tällä kertaa taivaalla päristeli liitovarjo - sieltä sitä olisi saanut komioita valokuvia

Mainoksen paikka on siellä missä väki liikkuu

Melkoinen juna - alustakoneeseen nähden reipas kuorma - Nokka Jokerin jatkumoa

Itse näkisin kovasti mielenkiintoa järjestää kunnon metsäkonekisa - muualla kuin hiekkakentällä. Oikeassa työssä - oikeassa maastossa. 

Paljon porukkaa - satametrinen jono linja-auton kyytiin herätti kipenen närää kulkijoissa

Linja-autossa tottavie oli tunnelmaa. Jatkossa kannattaa ohjeistaa linja-auto ohittamaan henkilöautoletka

Autot, jalkamiehet ja jonon hännillä linja-auto

Teiden tukko - Jatkossa lipun myynti kannattanee organisoida toisin. 

Taimikonhoito - alan iäisyysongelma. Ei ole miehen voittanutta - (kuvassa keskellä)

Mensen tontilla riitti uteliaita - taimikonhoitoon tarvitaan viisaita päitä

Pystyykö Jätkä korvaamaan miehen?

Taimikonhoitoon tuotteita ja mielipiteitä Usewoodin osastolla

Profi40 uusi tulokas - vanhoille jäljille
Halmetojan Arskan tekniset ratkaisut jouduttavat harvennushakkuuta - ja ovat laskennallisesti osoitettavissa. Toivon mukaan konevaiintoja päätettäessä alettaisiin enemmän ja enemmän siirtymään tunteiden palon rinnalla myös taloudellisuuteen perustuvien laskelmien äärelle.

 

Tulipa aidosti mieleen syksy 1996.

Silloinhan esiteltiin Nokka Profi - ja innokkaana markkinamiehenä Kuopion koesavottahakkuun tuloksista raapaisin markkinakirjeen...

Käräjäkutsuhan siitä tuli.

Fakta kuitenkin on, että jos Profi teki tuolloin 131 runkoa tunnissa ja toiseksi tullut 101 - niin 30 runkoa tunnissa on valtava ero vuodessa -  saati viidessä. Herkkä ala tämä on - varsinkin totuudelle.

Harvennuskonetta suunnitteleva - soittakaa Halmetojan Arskalle tai minulle - kerron mitä tuossa laskelmassa kerrotaan. 

 

Mankosen Ristolta sujuu nokipannukahvin keitto satojen tilaisuuksien kokemuksella

Profipron osastolla oli tuttuja enemmän ja vähemmän - Koistisen Esko (vas) kanssa monella savotalla ihmeteltiin aikoinaan

Sampon ajokoneeseen jonotettiin kuin bussiin

Designer oli laittanut peltiä ojennukseen - myös logo on mennyt uusiksi

Sitten kun minä teen metsäkoneen - telinä on klassisempi versio - ketjuteli. Sillä saadaan vielä pari tonnia painoa pois. 

Mielenkiinnolla odotellaan kokemuksia

Pikku Sampokin oli designattu uusiksi

Liljanderin Petri (toinen oik) osti aikoinaan ensimmäisen Nokka Profi moton - se oli syksyä 1996

Petrin matkassa tuttu remmi tietäjiä - ei Itämaasta - vaan Kouvolasta

Moipun tontilla vallitsi iloinen ilmapiiri

Koneyrittäjien 10 prosentin tulostavoite on saanut nimekseen "kymppiliike"

"älä myy selkänahkaasi liian halvalla" - teksti taustalla on puhutteleva. Asko Piiraisen näkemys urakoitsijoiden palvelun laajentamisesta yksityisien metsänomistajien pariin on mielenkiintoinen. Tottahan se on, että Suomessa palvelukulttuuri on alkutekijöissään vähän alalla kuin alalla - eikä vähiten metsässä. Perinteiset mallit muuttuvat. Mielenkiintoista nähdä missä vaiheessa ns. tilitysmallista päästään eroon. Toivottavasti jo seuraavan "metkoaadin" aikana. Laskutusmallissa joutuu urakoitsija väkisinkin miettimään tarjoamaansa - hinnoittelun haltuunotto on paras lääke myös kymppiliikkeessä. 

Meil on metsässä nuotio piiri. Betonki versio. 

HydroSystemsin Arto Haataja (oik) odottaa jännittyneenä taikurishown alkamista. Sahataanko silmään vai halki?

Lauri Ketosen tuorein keksintö - nyt se on kiinni....

...nyt se on auki

Ojanperän Teuvo kuulostelemassa Ketosen osaston kuulumisia. Teuvon kanssa tehtiin motokauppaa - Pikku Jätti vaihtui Nokkaan - olikohan vuosi 1995?

Logsetin Erno Mäntynen vaihtamassa kuulumisia 

pyöreät linjat...

 

Ojalan Keijo (oik) pitkänlinjan konekauppias on siirtynyt Logsetin riveihin

 

Logsetilla tiedetään, että messutontin sijainnin lisäksi muutkin seikat vaikuttavat huomioarvoon...

kuten mm.  - jokasuuntaan tasaavaa ohjaamo

 

 

Ponsse kuskit valmiina demoon

Luottamus alustakoneeseen on käsinkosketeltavissa

Ponsse konearsenaalia savotalle kuin savotalle

Ponssen tontilla miteltiin kelloa vastaan -Tj Nummelan tyylinäyte. Saha puolsi - kello ei. 

Koneet työssä - messukansa seurasi aktiivisena


Energiapuukasan peittoon uusi Koneviestistä tuttu tuote

Turkka Lastunen ja Lako 

Jos sinulla on epäselvyyttä harvesteripään kouran geometriasta ja rullien liikeradoista - niin Turkalla ei ole. Kysy vaikka!

Tarvikekauppaa messukentäll

 

Nisula Forestin vastaus harvennuksille. Tämä täytyy päästä näkemään tositoimissa. 

Hymyssä suin kauppaa

Pikku Sampo - isosti sähköpiuhaa

 

Tätä on odotettu kuin lehmä kesää. Nyt se on laitumella. Sampo ajokone. 

Mikäli hinta ja toimintavarmuus ovat kohdallaan - niin tässä on kokoluokkansa myydyin konemalli jo vuonna 2013

Sampo ajokoneen kabiinissa silmääni pisti tuhkakuppi. Vieläkö joku muka kessuttelee :)

Puistometsässä kuutioitiin

 

Neste Oilin kaupallinen tiedote

Green Wheels - mutta esillä oli vain mustia

 

Timo Penttimies tietää kohtuullisen paljon syöttörullista - kysäiseppä ohikulkiessasi

 

 

MotoGB savotta - keväällä 2007 tällä tontilla todistettiin metsäalan toimivuutta.

Metsä ainakin on muuttunut viidessä vuodessa edukseen.